Prekių pristatymas bei grąžinimas

Prekių pristatymas

  1. Užsakydamas prekes Pirkėjas gali pasirinkti vieną iš pageidaujamų užsakymo pristatymo būdų:
    1.1 Pristatymas kurjeriu nurodytu adresu;
    1.2. Pristatymas į artimiausią paštomatą;
    1.3. Atsiėmimas fizinėje OSMO parduotuvėje Vilniuje, Savanorių pr. 178A.
  2.  Jei Pirkėjas užsakymo metu pasirenka prekių pristatymą nurodytu adresu paslaugą;
    2.1. Pirkėjas įsipareigoja nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą;
    2.2. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats. Priimant prekes būtina pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą). Jei Pirkėjas prekių pats nepriima nors prekės yra pristatytos Pirkėjo nurodytu adresu, Pardavėjas turi teisę perduoti prekes Pirkėjo nurodytu adresu esančiam kitam asmeniui, o Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam asmeniui;
    2.3. Prekes pristato Pardavėjas arba jo kurjerių tarnyba.
  3.  Jei Pirkėjas užsakymo metu pasirenka prekių pristatymą į artimiausią paštomatą:
    3.1. Pirkėjas gali atsiimti prekes viename iš jam patogių paštomatų. Neatsiėmus pristatyto užsakymo per tam tikrą laiką prekės bus grąžintos Pardavėjui;
    3.2. Į paštomatą pristatytas prekes būtina atsiimti ne vėliau kaip nurodė kurjeris informuodamas Pirkėją elektroniniu paštu arba SMS žinute;
    3.3. Užsakymo atsiėmimo pasirinktame paštomate paslauga neteikiama jeigu bendri iš  Pardavėjo užsakomų prekių matmenys neleidžia suteikti šios paslaugos.
  4. Pirkėjas gali atsiimti savo užsakymą nemokamai fizinėje OSMO Parduotuvėje, Vilniuje, jei užsakymo metu pasirenka šį būdą:
    4.1. Užsakymą būtina atsiimti ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas po to, kai Pardavėjas informavo Pirkėją elektroniniu paštu, kad prekes galima atsiimti;
    4.2. Prekes gali atsiimti tik užsakymą pateikęs asmuo arba asmuo, nurodytas užsakymo pateikimo metu. Atsiimant prekes, būtina su savimi turėti ir atsakingam darbuotojui pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar naujo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą).
  5. Išimtiniais atvejais prekių pateikimas gali vėluoti dėl nenumatytų, nuo Pardavėjo nepriklausančių aplinkybių, kurių Pardavėjas negalėjo kontroliuoti ir protingai numatyti pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo metu. Tokiu atveju, Pardavėjas įsipareigoja nedelsiant susisiekti su Pirkėju ir suderinti prekių pateikimo terminus bei kitas sąlygas.
  6. Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių pateikimo terminų pažeidimą, jeigu prekės Pirkėjui nėra pateikiamos arba pateikiamos ne laiku dėl trečiųjų asmenų, nesusijusių ir/arba nepriklausomų nuo Pardavėjo, kaltės arba dėl nuo Pirkėjo priklausančių aplinkybių.
  7. Prekių pateikimo Pirkėjui metu Pirkėjas privalo kartu su kurjeriu, o prekių fizinio atsiėmimo OSMO Parduotuvėje atveju – su darbuotoju patikrinti siuntos ir prekės(-ių) būklę. Pirkėjui apžiūrėjus ir priėmus prekę(-es) yra laikoma, kad prekė(-s) yra perduota(-os) tinkamos būklės, be pažeidimų, kurių atsiradimo pagrindas priskirtinas ne gamykliniam brokui, bei prekės(-ių) komplektacijos neatitikimų (tokių, kuriuos galima nustatyti išorinės prekių apžiūros metu) nėra. Pastebėjęs, kad pateiktos prekės pakuotė išoriškai pažeista ir/ar prekė(-ės) yra netinkamos komplektacijos, Pirkėjas privalo apie tai informuoti kurjerį, o prekių fizinio atsiėmimo Parduotuvėje atveju – OSMO darbuotoją.
  8. Prekių atsitiktinio sugadinimo rizika pereina Pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota Pirkėjui.


Teisė atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties

  1. Teisė atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties, prekes įsigijus www.osmo.lt elektroninėje parduotuvėje:
    1.1 Pirkėjas nenurodydamas priežasties per 14 (keturiolika) dienų turi teisę atsisakyti nuotoliniu būdu sudarytos prekių pirkimo-pardavimo sutarties pranešdamas apie tai Pardavėjui. Atkreipiame dėmesį, kad šia teise Pirkėjas negali pasinaudoti sudarius vieną iš Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.22810 straipsnio 2 dalyje išvardintų sutarčių dėl:
    1.1.1. prekės, kuri pagaminta pagal Pirkėjo nurodytas specifikacijas arba aiškiai pritaikyta jo asmeninėms reikmėms;
    1.1.2. jei supakuota prekė yra nebetinkama grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių, kuri buvo pilnai išpakuota ir atidaryta ją pristačius;
    1.1.3 dėl paslaugų, kurios Pirkėjui buvo pilnai suteiktos, jeigu prieš paslaugų teikimą buvo gautas aiškus Pirkėjo sutikimas, tokiu atveju jis neteka teisės atsisakyti sutarties, kai Pardavėjas pilnai ją įvykdys.
  2. Pardavėjo taikoma papildoma pinigų grąžinimo garantija:
    2.1. Praėjus 14 (keturiolikai), tačiau nepraėjus 30 (trisdešimties) dienų terminui nuo prekės pristatymo ar atsiėmimo dienos, Pirkėjas turi teisę pasinaudoti papildoma Pardavėjo Pirkėjui suteikiama pinigų grąžinimo garantija, jei visos grąžinamos prekės yra su autentiškomis etiketėmis, originalia pakuote, t.y. prekės nepraradusios tokios išvaizdos, kokia buvo parduotos. Pardavėjas turi teisę konkrečios prekės aprašyme www.osmo.lt numatyti papildomos pinigų grąžinimo garantijos laikotarpį;
    2.2. Apie ketinimą pasinaudoti šia garantija (jei ji taikoma konkrečiai prekei), Pirkėjas privalo pranešti per Pardavėjo nustatytą tokios garantijos terminą, skaičiuojamą nuo prekės perdavimo Pirkėjui dienos. Pranešimas siunčiamas el. paštu info@osmo.lt, pranešime privaloma nurodyti grąžinamas prekes;
    2.3. Jei pranešama per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo prekės perdavimo Pirkėjui dienos, taikomos Taisyklių 1.1 punkto nuostatos;
    2.4. Jei pranešama pasibaigus 14 (keturiolikos) kalendorinių dienų laikotarpiui, tačiau ne vėliau kaip per Pardavėjo nustatytą papildomos pinigų grąžinimo garantijos galiojimo terminą nuo prekės perdavimo Pirkėjui dienos (jei Pardavėjas taiko papildomą pinigų grąžinimo garantiją);
    2.5. Pirkėjui tenka visos su prekės grąžinimu susijusios išlaidos ir rizika. Visais atvejais prekė privalo būti grąžinta Pardavėjui nepasibaigus papildomos pinigų grąžinimo garantijos laikotarpiui, skaičiuojamam nuo prekės pristatymo ar atsiėmimo dienos;
    2.6. Pirkėjas turi teisę grąžinti prekes atsiųsdamas jas www.osmo.lt elektroninėje parduotuvėje nurodytu adresu arba pristatydamas jas į fizinę OSMO Parduotuvę ir taip perduodamas Prekes tiesiogiai Pardavėjui.
    2.7. Pardavėjo taikoma papildoma pinigų grąžinimo garantija pasinaudoti negalima, jei užsakytos šios prekės:
    2.7.1. OSMO dovanų kuponai;
    2.7.2. supakuotos prekės, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos, higienos ar netinkamumo tolimesniam naudojimui priežasčių;
    2.7.3. prekės, kurios buvo paruoštos pagal Pirkėjo individualų užsakymą arba yra akivaizdžiai jam pritaikytos, arba kurios dėl savo savybių po jų pateikimo Pirkėjui nebegali būti grąžintos dėl šių savybių praradimo (netekimo), yra greitai gendančios arba baigiasi jų galiojimo laikas.
  3. Tinkamos kokybės prekių keitimo ir grąžinimo taisyklės, įsigijus prekes fizinėje OSMO parduotuvėje:
    3.1. Pirkėjas turi teisę per 14 (keturiolika) dienų nuo prekių perdavimo jam dienos pakeisti įsigytas prekes analogiškomis kitokių talpų, atspalvių ar komplektiškumo prekėmis. Jeigu keičiant prekes susidaro kainų skirtumas, Pirkėjas su Pardavėju privalo atsiskaityti pagal perskaičiuotas kainas. Pirkėjo pranešimas apie norą pasinaudoti šio Taisyklių punkto numatyta teise su nurodytomis grąžinamomis prekėmis siunčiamas el. paštu ino@osmo.lt;
    3.2. Tuo atveju, jeigu prekės buvo įsigytos fizinėje OSMO parduotuvėje ir Pirkėjo netenkina įsigytų prekių talpa, atspalviai ar komplektiškumas, prekės keičiamos ir grąžinamos remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 738 patvirtintomis „Mažmeninės prekybos taisyklėmis“. Per Taisyklių 3.1 punkte numatytą terminą Pirkėjas turi teisę pakeisti ir grąžinti norimas prekes;
    3.3.  Gavęs prekes Pardavėjas įsipareigoja pakeisti jas tomis pačiomis prekėmis tik Pirkėjo nurodytos talpos, atspalvio ar komplektiškumo. Jeigu Pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, jis grąžina Pirkėjui už prekę sumokėtus pinigus. Pinigai Pirkėjui grąžinami per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie norą pasinaudoti šia teise, o jei Prekė Pirkėjo nėra grąžinta Pardavėjui, šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Pardavėjui dienos;
    3.4. Pinigai už prekę grąžinami Pirkėjui tokiu pačiu būdu, kokiu Pirkėjas mokėjo už prekę jos įsigijimo metu, nebent Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip. Pirkėjas visais atvejais turi teisę reikalauti, kad pinigai būtų grąžinti į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą.
  4. Pasinaudojus Taisyklių punktuose įtvirtintomis teisėmis Pirkėjui grąžinama: sumokėti pinigai už įsigytą prekę(-es) bei prekių pristatymo išlaidos (prekių grąžinimo išlaidos Pirkėjui nėra grąžinamos).
    5. Jei Pirkėjas www.osmo.lt įsigijo prekių komplektą, jis privalo grąžinti Pardavėjui visą prekių komplektą, t.y. Pirkėjas prekių grąžinimui numatytomis teisėmis gali pasinaudoti tik visų komplekte esančių prekių atžvilgiu.


Netinkamos kokybės prekių keitimo ir grąžinimo tvarka

  1. Parduotų prekių trūkumai šalinami, nekokybiškos prekės keičiamos, grąžinamos vadovaujantis Taisyklėse įtvirtinta tvarka bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.
  2. Jeigu Pirkėjas įsigijo netinkamos kokybės prekę, Pirkėjas turi teisę reikalauti vieno iš šių teisių gynimo būdų:
    2.1. kad Pardavėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų prekės trūkumus, jei trūkumus įmanoma pašalinti;
    2.2. kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo kaina;
    2.3. kad prekė būtų pakeista analogiška tinkamos kokybės preke, išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl Pirkėjo kaltės;
    2.4. atgauti sumokėtus pinigus ir atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties, kai netinkamos kokybės prekės pardavimas yra esminis užsakymo pažeidimas.
  3. Jeigu prekė neatitinka kokybės reikalavimų, pirmiausiai Pirkėjas turi teisę reikalauti, kad būtų užtikrinta tinkama prekės kokybė, o to nepavykus įgyvendinti, reikalauti, kad būtų proporcingai sumažinta prekės kaina arba vienašališkai nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį. Kad būtų užtikrinta tinkama prekės kokybė, Pirkėjas turi teisę pasirinkti reikalauti prekę pakeisti analogiška, išskyrus atvejus, kai reikalavimo nebūtų įmanoma įvykdyti arba Pardavėjas dėl to patirtų neproporcingų išlaidų, palyginti su išlaidomis kitam reikalavimui įgyvendinti, atsižvelgiant į visas aplinkybes, įskaitant prekės vertę, jeigu prekė neturėtų trūkumų.
  4. Pirkėjas turi teisę reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį tik tuo atveju, jeigu:
    .4.1. Pardavėjas prekės nepakeitė;
    4.2. prekės trūkumas yra esminis.
  5. Pirkėjas neturi teisės nutraukti pirkimo-pardavimo sutarties, jei prekės trūkumas yra nedidelis ir neesminis.
  6. Pirkėjui norint grąžinti prekes, būtina laikytis šių sąlygų:
    6.1. pranešti apie tai Pardavėjui el. paštu info@osmo.lt, Pranešime privaloma nurodyti kokia(-ios) prekė(-s) bus grąžinamos;
    6.2. el. laiške pateikti prekių įsigijimo dokumentą ir/ar užsakymo numerį;
    6.3. pateikti laisvos formos prašymą ir pateikti jį Pardavėjui.
  7. Pirkėjas įsipareigoja padengti užsakymo pristatymo bei prekės grąžinimo išlaidas. Jei prekės grąžintos dėl netinkamos kokybės, tik tuo atveju Pardavėjas grąžina Pirkėjui jo patirtas pristatymo ir grąžinimo išlaidas.
  8. Pinigai Pirkėjui grąžinami nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 d.d. po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie netinkamos kokybės prekę, o jei prekė Pirkėjo nėra grąžinta Pardavėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Pardavėjui dienos. Pinigai už prekę grąžinami Pirkėjui tokiu pačiu būdu, kokiu Pirkėjas mokėjo už prekę jos įsigijimo metu, nebent Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip. Pirkėjas visais atvejais turi teisę reikalauti, kad pinigai būtų grąžinti į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą.
  9. Negrąžinami pinigai už tas prekes, kurios tyčia ar dėl neatsargumo buvo sugadintos (paveiktos cheminėmis medžiagomis, vandeniu, atvira ugnimi, aukšta temperatūra, aštriais objektais ir t.t.), arba jeigu buvo pažeistos prekės naudojimo ar saugojimo taisyklės, arba prekės naudotos netinkamai ar ne pagal paskirtį.


Prekių keitimas ir grąžinimas pristačius ne tas prekes

  1. Jei Pirkėjui buvo pristatytos ne tos prekės, Pirkėjas privalo nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 7 (septynias) darbo dienas, informuoti apie tai Pardavėja  el. paštu info@osmo.lt arba paskambinęs telefono numeriu +370 611 47 999. Gavę informaciją apie pristatytas ne tas prekes, OSMO įsipareigoja paimti iš Pirkėjo netinkamas prekes ir jas pakeisti tinkamomis prekėmis. Tuo atveju, kai Pardavėjas neturi užsakytų prekių, jis grąžina Pirkėjui už prekę (-es) sumokėtus pinigus. Pinigai Pirkėjui grąžinami nedelsiant bet ne vėliau kaip per 5 d.d. po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie tai, kad buvo gautos ne tos prekės, o jei Prekė Pirkėjo nėra grąžinta Pardavėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Pardavėjui dienos.


Bendros prekių ir pinigų grąžinimo taisyklės

  1. Dėl prekių, pirktų iš Pardavėjo, grąžinimo (nepriklausomai nuo grąžinimo pagrindo) Pirkėjas turi teisę kreiptis tiesiogiai į www.osmo.lt.
  2.  Visos dovanos, kurios buvo pateiktos kartu su įsigyta preke, turi būti grąžintos tuo pat metu, kai yra grąžinama Pirkėjo įsigyta prekė.
  3. Grąžindamas prekes Pirkėjas privalo nurodyti siuntėjo adresą ir tinkamai supakuoti prekę, kad ji nebūtų pažeista siuntimo metu. Prekė laikoma tinkamai supakuota tada, kai ji yra įdėta į papildomą išorinę pakuotę (įdėta į dėžutę, maišelį, apvyniota popieriumi ir pan.) ir ši pakuotė yra sandariai uždaryta (pavyzdžiui, užklijuota). Jei grąžinamos prekės yra dužios ar trapios, jos turi būti papildomai apsaugomos nuo smūgių apvyniojant kelių sluoksnių popieriumi, audeklu arba burbuline pakavimo plėvele ir tada įdedamos į išorinę siuntinio pakuotę (dėžutę, maišelį, popierių). Pardavėjas neatsako už siuntinius, kurie Pirkėjo buvo išsiųsti netinkamai supakuoti, netinkamai nurodžius adresą, taip pat jei siuntiniai buvo prarasti ar sugadinti grąžinimo Pardavėjui metu.
  4. Grąžinti Prekes Pirkėjas gali pristatydamas į OSMO fizinę parduotuvę arba išsiųsdamas jas tiesiogiai Pardavėjui. Prekes Pardavėjui reikia grąžinti adresu, kuris nurodomas Pardavėjo Pirkėjui pateiktoje sąskaitoje faktūroje arba www.osmo.lt. Sunkių prekių pristatymo (prekių kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti) Pardavėjui tvarką ir sąlygas Pirkėjas su Pardavėju atskirai suderina telefonu arba el. paštu info@osmo.lt arba Pirkėjas jas pats pristato tiesiogiai Pardavėjui.
  5. Pinigai už prekę grąžinami Pirkėjui tokiu pačiu būdu, kokiu Pirkėjas mokėjo už prekę jos įsigijimo metu, nebent Pirkėjas ir Pardavėjas susitaria kitaip. Pirkėjas visais atvejais turi teisę reikalauti, kad pinigai būtų grąžinti į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą.